Beden Eğitimi
BEDEN EĞİTİMİ “Bireyin hareket gereksinmesini karşılamak bireyi bedensel, psikolojik ve sosyolojik açıdan sağlıklı kılmak için yapılan tüm etkinliklerini kapsamaktadır.”
Öğrencilerin fiziksel etkinlikler,yani hareketler yolu ile gelişim ve eğilimlerini sağlayarak her öğrencinin hareket kapasitesinin en üst düzeye ulaşmasına yardımcı olmaktır.Eğitimde amaçların gerçekleştirilmesinde öğrencilerin zihinsel ve duygusal eğitimleri içinde şartların düzenlenmesine bağlıdır.Bu nedenle beden eğitimi ve spor genel eğitimin ayrılamaz bir parçasıdır.Günümüzde beden eğitimi ve spor yetişmekte olan yeni nesillerin temel kaynağı olan insana, fikren ve bedenen sağlık kazandıran bir etkinlik planı olarak kabul edilmektedir.
Beden Eğitimi ve Spor dersi, öğretim programında istenilen amaçlara ulaşmak için uygulama alanı yaşamın kendisi olarak vurgulanmış, ders içi, okul içi, okul dışı öğrenme ve uygulama sağlamak amaçlanmıştır. Daha önceki yaşlarda uygulanan hareketlerin geliştirildiği, bireysel ve takım sporlara başlayarak güveni ve özgüveni geliştirmek,motivasyonu arttırmak,kişisel hedefleri yenmek, iş birliği içinde çalışma, yardımlaşma ve sorumluluk alma, liderlik yapabilme, mücadele etme, kazananı kutlama, kaybetmeyi kabullenme gibi özellikler kazandırılmak amaçlanmaktadır. Aynı zamanda Beden Eğitimi dersimiz karar verme, amaç belirleme, zaman yönetimi, stresle başa çıkma ve sosyal davranışların olumlu yönde gelişmesine yardımcı olmaktır.
Ayrıca faydaları;
1.Sağlığa Destek : Beden Eğitimi, etkinliklere katılımı ile çocuğun bedensel formunu ve iskelet sistemini geliştirir,
2.Aktif Yaşam Tarzı : Çocuk Beden Eğitimi etkinliklerine katılarak mutlu bir çocuk olabilir. Aynı zamanda bireysel sorumluluğu gelişir.
3.Pozitif Etkileşim : Beden Eğitimi, ortak ve kurallara uygun oyun becerilerini destekleyen doğal bir öğrenme ortamı sağlar, hareket eğitimi etkinlikleri ile çocukların birbirleriyle iletişim kurma becerisi gelişir. 4.Kendine Güve ve Kendini Gerçekleştirme : Beden Eğitimi etkinlikleri çocuklara kendine değer verme duygusunu aşılar.
5.Akademik Başarı : Beden Eğitimi “aktif beden, aktif beyin” ilkesini benimser.
6.Bütün organ ve sistemlerini seviyesine uygun olarak güçlendirebilme ve geliştirebilme.
7.Sinir, kas ve eklem koordinasyonunu geliştirebilme. İyi duruş alışkanlığı edinebilme.
8.Beden eğitimi ve spor ile ilgili temel bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıklar edinme.
9.Ritim ve müzik eşliğinde hareketler yapabilme..
10.Milli bayramlar ve kurtuluş günlerinin anlamını ve önemini
11.Temel sağlık kuralları ve ilk yardım ile ilgili bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıklar edinebilme.
12Tabiatı sevme, temiz hava ve güneşten faydalanabilme. 12.Dostça oynama ve yarışma, kazananı takdir etme, kaybetmeyi kabullenme, hile ve haksızlığın karşısında olabilme.
13.Demokratik hayatın gerektirdiği tavır ve alışkanlıklar kazanma.
14.Kamu kaynaklarını iyi kullanma ve koruyabilme.
15.Spor araç ve tesisleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları gereği gibi kullanabilme.