STEAM
STEAM (SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGİNEERING, ART ,MATHEMATİCS)
1
1) İlkokulumuzda Proje temelli Öğrenme ve disiplinler arası işbirliği kapsamında gerçekleştirilecek STEAM etkinlikleri, 3. ve 4. sınıf fen ve teknoloji laboratuvarı dersleri kapsamında uygulanmakta, bu süreçte tasarım temelli fen eğitimi aşamaları izlenilmektedir. Öğrencilere, disiplinler arası bir yaklaşım ile yorumlanmış, gerçek yaşam ile ilişkilendirilmiş problemler verilmekte ve çözüm sürecinde inovatif düşüncelerini özgürce tasarlayarak ürüne dönüştürebildikleri bir keşif ortamı sunulmaktadır.
2
2) Bilişim teknolojileri aracılığıyla öğrencilerin kodlama eğitimi ile eleştirel ve sistematik düşünme becerilerini geliştirmek, olaylar arasında neden sonuç ilişkilerini görebilmelerini ve problem çözmek için gerekli değişken ve işlemleri belirleyebilmelerini, kullandıkları fen bilimleri simülasyon programları ile sanal ortamda deney düzeneği hazırlamalarını, 3 boyutlu modelleme programları ile yaratıcılık ve tasarım becerileri kazanmalarını, eğitsel oyun geliştirebilmelerini ve yeni teknolojiler tasarlayabilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
3
3. Sınıftan itibaren Sınıf düzeylerine göre her yıl yeniden planlanan projeler öğrencinin duyuşsal, bilişsel, sosyal becerilerini destekleyecek ve geliştirecek şekilde yürütülmektedir. STEAM; Fen ve Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik alanlarına sanat (Art) da eklenerek öğrenmenin tek bir disiplinin ötesinde bütüncül bir çerçeve içerisinde gerçekleştirilmesidir. STEAM Programı kapsamında yapılan projeler Bilim Fuarı (Science Fair) gününde sergilenir ve STEAMJAM yarışması ise jürinin değerlendirme sonuçlarına göre öğrencilerimiz ödüllendirilir.